Wyświetl w zestawieniu
Autor/ka – Sara Olszewska
Data obrony – 2018-03-05
Uczelnia – Politechnika Koszalińska
Promotor/ka – dr Alina Ostach - Robakowska

Projekt miał na celu uchwycenie przykładowego zbioru zadań dla klasy czwartej. W założeniach zeszyt ćwiczeń ma być pomocny dla wszystkich dzieci, nie tylko tych z predyspozycjami artystycznymi. Ma nie tylko wyjaśniać, czym jest plastyka, ale przede wszystkim intrygować, zachęcać rozgrzewać do współpracy.

Stymulacja plastyczna poprzez zabawę uznana została za jedyną słuszną metodę w tym wydaniu. Dzięki Przybornikowi uczniowie mają szanse na skuteczną ekspresję za pomocą mowy niewerbalnej. Mocną stroną publikacji jest strona graficzna  nie tylko po to, żeby przyciągać odbiorców, lecz także by wyrabiać w uczniach poczucie estetyki, co ma się odbywać na wyższym poziomie niż zwykle, w odniesieniu do dotychczasowych materiałów ćwiczeniowych.

W imię zasady, że liczy się jakość nie ilość, zadania zostały tak dobrane, aby nie wywierać presji na siatce godzin lekcyjnych. Swoboda ma towarzyszyć również nauczycielom współpracującym z tą publikacją, co ma mieć pozytywny oddźwięk w postaci wymarzonych lekcji plastyki. Przybornik ma być „czystą” przyjemnością.

Publikacja ta powstała w oparciu o liczne warsztaty, ankiety oraz badania.

ilustratorka, graficzka, tradycjonalistka - projektuje z myślą o dzieciach. Prowadzi autorskie warsztaty dla dzieci i młodzieży. Absolwentka Instytutu Wzornictwa Politechniki Koszalińskiej.
Zdjęcie dyplomu Zdjęcie dyplomu Zdjęcie dyplomu Zdjęcie dyplomu Zdjęcie dyplomu