Wyświetl w zestawieniu
Autor/ka – Emilia Bodzioch
Data obrony – 2018-07-09
Uczelnia – Wyższa Szkoła Techniczna w Katowicach
Promotor/ka – dr Agnieszka Nawrocka

Celem projektu jest pokazanie tożsamości miasta Ruda Śląska przez stworzenie całościowej identyfikacji wizualnej, która będzie opierać się na określonych wzorcach, zarówno w sferze instytucjonalnej, jak i na płaszczyźnie promocyjnej. Myśl przewodnia projektu odwołuje się do miasta, które ma świadomość swojego charakteru, które jest dumne ze swej górniczej kultury i które jest innowacyjne przy jednoczesnym zachowaniu tradycji.

Głównym założeniem projektowym podczas tworzenia identyfikacji wizualnej miasta Ruda Śląska jest nawiązanie do kultury i tradycji śląskiej, w oparciu o mocno zakorzenione wartości górnicze. Cechami, które określają markę miasta, jest prostota, a zarazem i estetyka. Pierwsza cecha umożliwia zwięzłą i łatwą komunikację z odbiorcami, a jednocześnie pozwala na dostosowanie znaku i elementy graficzne do różnych celów. Druga cecha stwarza natomiast możliwość odbioru identyfikacji wizualnej miasta w sposób rzetelny i profesjonalny.

Zbudowanie silnej marki opartej przede wszystkim na tradycji przy jednoczesnym zachowaniu nowoczesności pozwala na lepszą promocję miasta, zarówno w dziedzinie kultury, sportu czy historii danego regionu. Dzięki temu miasto stałoby się również miejscem atrakcyjnym do inwestowania i z całą pewnością bardziej umocniło więź pomiędzy mieszkańcami, stwarzając poczucie wspólnoty i jedności.

pochodzi z Rudy Śląskiej, niesamowitego miasta, które stawia na nowoczesność, jednak nie zapomina o swojej tradycji i kulturze. Siła i zdecydowany charakter ludzi tworzących to miejsce, w dużej mierze dało jej motywację do kreowania nowej identyfikacji wizualnej tego regionu. Ponadto nieustannie poszukuje inspiracji do tworzenia nieszablonowych projektów. Nałogowo czyta książki.
Zdjęcie dyplomu Zdjęcie dyplomu Zdjęcie dyplomu Zdjęcie dyplomu Zdjęcie dyplomu