Głównym założeniem całego projektu jest promowanie ziół leczniczych – niegdyś bardzo popularnych, a obecnie niedocenianych –oraz dodatkowo promocja firmy ALOES, która zajmuje się sprzedażą ziół leczniczych. Realistyczne ilustracje przedstawiające pięć wybranych ziół: lipę, dziką różę, jarzębinę, czarny bez oraz prawoślaz lekarski nawiązują do dawnych rycin oraz zielników. Ekologiczny papier i sznurek jutowy to nieodłączne elementy całego projektu, aby całość stylistycznie nawiązywała do ekologii oraz zachęcała do kontaktu z naturą. Rośliny umieszczone w górnej części etykiet, opakowań, czy plakatów to zioła, które rosną wysoko nad ziemią, natomiast rośliny umieszczone w dolnej części to zioła, które rosną bliżej ziemi, w zasięgu ręki człowieka.
Oprócz plakatów, opakowań czy druków akcydensowych, zaprojektowane zostały również tkaniny, które mogą zostać użyte do dekoracji wnętrza herbaciarni czy zielarni.