Docelowym projektem pracy dyplomowej Julii jest instalacja audiowizualna składająca się z naczynia na wodę o prostokątnym kształcie, o długości zbliżonej do wysokości ludzkiego ciała. Naczynie posiada silny geometryczny podział na trzy odrębne części. Wyświetlona na niej projekcja trójkanałowa, z działania o charakterze performatywnym, którego elementami były kuweta ciemniowa wypełniona zimną wodą oraz moje ciało, nagrywane z lotu ptaka. Wybór takiej perspektywy nawiązuje bezpośrednio do poczucia obserwacji swojej sylwetki z góry. W trakcie rejestracji filmowej ingerowałam w przestrzeń obiektu, zaburzałam statyczny rytm wody oraz doprowadzałam swoje ciało do granic możliwości fizycznych. Efektem końcowym wykreowanym w postprodukcji jest montaż rozczłonkowanych pod wpływem trójpodziału kuwety części ciała, które w akcie badania swoich granic wytrzymałości i ingerencji w wodę, na zmianę schodzą się ze sobą i oddalają od siebie. Nawiązuje to w metaforyczny sposób do wpływu izolacji na doświadczanie własnego ciała. Dzięki takiemu zabiegowi w swobodny sposób mogłam łączyć elementy wyświetlane z zastanymi, mącąc tym samym percepcją widza. Stanowi to formę przybliżenia stanu derealizacji.
Wideo dostępne jest tu.