The Darknet Zine

Wyświetl w zestawieniu
Autor/ka – Katarzyna Wieteska
Data obrony – 2017-10-24
Uczelnia –
Promotor/ka – dr hab. Sławomir Kosmynka prof nadzw.

The Darknet Zine to projekt poświęcony szeroko pojętej cyberkulturze, naszym relacjom z innymi ludźmi przez cyfrowe media oraz stosunkowi człowieka do urządzeń elektronicznych. Praca ta jest rezultatem refleksji nad pozycją człowieka w cyfrowym świecie, napędzanym przez kapitalizm oraz krytyką rzeczywistości, w której wartości humanistyczne są zastępowane przez wartości ekonomiczne.

Jest to także hołd dla analogowej przyjemności kontaktu z drukowanym medium, niezakłóconej przez domagający się ciągłej uwagi cyfrowy organizm. Estetyka tej pracy jest poszukiwaniem wizualnego archetypu wirtualnego świata. Nielinearna narracja charakterystyczna dla treści absorbowanych przez internet została przeniesiona do projektu zina (został on celowo złożony bez impozycji).

Projekt obejmuje zin o formacie 345x495 mm (52 strony) oraz serię plakatów w wersji animowanej i drukowanej.

w 2017 roku ukończyła z wyróżnieniem studia na wydziale Grafiki i Malarstwa Łódzkiej ASP. Otrzymała główną Nagrodą Rektora ASP w Łodzi w 27. Konkursie im. Władysława Strzemińskiego Projekt 2017 za projekt monografii Larsa von Triera. Nominowana w konkursie Projekt Roku STGU w kategorii Świeża Krew (2018). Projekt The Darknet Zine brał udział w wystawie najlepszych dyplomów ASP w Łodzi - PRIME TIME 2017, a plakaty towarzyszące tej pracy trafiły do finału Trnava Poster Triennale 2018. Zajmuje się projektowaniem publikacji, plakatów, stron internetowych oraz identyfikacji wizualnej. W swojej pracy stara się łączyć eksperymenty formalne z wizualną wrażliwością.
Zdjęcie dyplomu Zdjęcie dyplomu Zdjęcie dyplomu Zdjęcie dyplomu Zdjęcie dyplomu

Katarzyna Wieteska

„NOMAD” - Plecak cyfrowego nomady. Nowe spojrzenie na funkcje plecaka

Wyświetl w zestawieniu
Autor/ka – Anna Buzała
Data obrony – 2018-06-01
Uczelnia –
Promotor/ka – dr Łukasz Stawarski

NOMAD to projekt plecaka turystycznego dedykowanego długoterminowym podróżom, skierowany do cyfrowych nomadów. Założeniem projektu było stworzenie plecaka, który zwiększy komfort życia w podróży, usprawni częste pakowanie oraz zabezpieczy narzędzia pracy a także zminimalizuje ryzyko kradzieży. NOMAD pomimo swojej niepozornej formy spełnia wszelkie oczekiwania odbiorcy, składa się z wielu elementów, które można indywidualnie dobrać i regulować na każdym etapie podróży.

Główny element plecaka to rdzeń stanowiący konstrukcję nośną a także stelaż dla organizerów, których gabaryty dopasowane są do poszczególnych grup przedmiotów, ubrań i sprzętu elektronicznego. Zamieszczone na nich piktogramy usprawniają organizację zawartości. Dodatkową funkcją jest możliwość zastosowania plecaka jako mobilnej szafy, którą możemy zawiesić na dowolnej poprzeczce, np. hostelowego łóżka czy wieszaka. Całość składa się, zamyka i reguluje z boku plecaka. Dostęp do tej części został celowo utrudniony poprzez dodanie od góry jak i od dołu dodatkowych komór. Podzielone zostały ze względu na częstotliwość użytkowania przechowywanych przedmiotów. Górna komora przeznaczona jest dla przedmiotów, do których użytkownik musi mieć dostęp w każdej chwili. Posiada rolowany komin, dzięki któremu możemy regulować jej objętość. Dolna komora przeznaczona jest do najrzadziej używanych rzeczy a dostęp do niej możliwy jest jedynie po odpięciu od głównej części. Istotnym elementem, który znajduje się w specjalnej komorze od strony pleców, jest pokrowiec na laptopa. Posiada on dodatkową pojemność, dzięki której zyskuje funkcje plecaka dziennego. NOMAD” to plecak, który tworzy spójną całość i kompleksowo odpowiada na nowe oczekiwania cyfrowego nomady.

absolwentka wzornictwa na Uniwersytecie Artystycznym w Poznaniu. Jej projekty zostały wyróżnione w konkursach ogólnopolskich i międzynarodowych, znalazły się na kilku wystawach m.in. Salone del Mobile 2017, Gdynia Design Days 2017. Poza designem zajmuje się również architekturą wnętrz oraz grafiką projektową.
Zdjęcie dyplomu Zdjęcie dyplomu Zdjęcie dyplomu Zdjęcie dyplomu

Projekt kontrolerów ruchu wykorzystywanych do wirtualnej rehabilitacji

Wyświetl w zestawieniu
Autor/ka – Agata Gancarczyk
Data obrony – 2018-11-26
Uczelnia –
Promotor/ka – dr hab. Andrzej Sobaś, prof. ASP

Projekt kontrolerów ruchu MOVE wykorzystywany jest do wirtualnej rehabilitacji, która oferuje pacjentom ćwiczenia połączone z zabawą, pozwalając na większe zainteresowanie oraz motywację do dalszej pracy. Sensory sczytują ruch a program generuje schemat danych (wykresy mówiące o postępach w rehabilitacji). Z MOVE pacjenci mogą trenować w zaciszu domowym, znajdując się nadal pod czujnym okiem specjalisty. Wgląd do wyników rehabilitacji ma zarówno pacjent, jak i rehabilitant, który ma możliwość kontrolowania wyników oraz zmiany programu zajęć pacjenta. Możliwość kontroli wyników rehabilitacji u dorosłych pacjentów wpływa na ich motywację do dalszych ćwiczeń rehabilitujących.

Zestaw do rehabilitacji MOVE składa się z sześciu sensorów z opaskami zakładanymi na ciało oraz joysticka kontrolującego ruch kończyn górnych. Opaski zakładane są na głowę, tułów ramię i przedramię, a każda z nich różni się od siebie innym kolorem, który umożliwia szybkie zidentyfikowanie. Do zestawu dołączona jest indukcyjna ładowarka oraz opakowanie do przechowywania całego systemu.

projektantka wzornictwa przemysłowego. Absolwentka Wzornictwa na Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach oraz dyplomantka pracowni Projektowania Ergonomicznego. W 2015 roku uczestniczyła programie stypendialnym Erasmus w Wielkiej Brytanii, gdzie zrealizowała projekt przy współpracy z marką Kenwood i Berghaus. Od 2016 roku pracuje w pracowni projektowej CODE design, gdzie realizuje projekty przedmiotów codziennego użytku i mebli. Finalistka Young Design 2017 oraz uczestniczka wystawy „Polish design, tomorrow is today” w Salone del Mobile 2017 w Mediolanie
Zdjęcie dyplomu Zdjęcie dyplomu Zdjęcie dyplomu Zdjęcie dyplomu Zdjęcie dyplomu Zdjęcie dyplomu

Miuo - projekt koncepcyjny urządzenia redukującego ból, stres i napięcie mięśniowe

Wyświetl w zestawieniu
Autor/ka – Aleksandra Guzek
Data obrony – 2018-07-03
Uczelnia –
Promotor/ka – dr hab. Anna Miarka

Miuo to subtelne wsparcie w codziennych zmaganiach ze zmęczeniem i bólem  ta miękka, przyjemna w dotyku mata pomaga uwolnić ciało i umysł od napięć i dolegliwości spowodowanych ciągłą ekspozycją na stres. Wszystko to dzięki zastosowaniu delikatnych, naśladujących mruczenie kota wibracji (20-150 Hz). Łagodzą one ból, przyspieszają regenerację mięśni i działają uspokajająco w stanach napięcia, zmęczenia i osłabienia organizmu. Dwuczęściowa, składana forma oraz zastosowanie 3 modułów z regulacją siły drgań pozwalają dopasować matę do indywidualnych potrzeb.

Miuo może służyć do: oparcia głowy i pleców (odciążenie kręgosłupa), podparcia nóg (poprawa krążenia), okrycia się (wspomaganie integracji sensorycznej) czy przytulenia (podniesienie poziomu oksytocyny).

Bo przecież miło zaopiekować się sobą.

projektantka produktu i grafiki. W swojej pracy kieruje się empatią - zarówno wobec użytkowników, jak i współpracowników. Zawsze stara się szukać innowacyjnych rozwiązań. Interesuje się psychologią, uwielbia podróże i jogę.
Zdjęcie dyplomu Zdjęcie dyplomu Zdjęcie dyplomu

System Identyfikacji Wizualnej dla Szkół Podstawowych w Polsce

Wyświetl w zestawieniu
Autor/ka – Cecylia Mach
Data obrony – 2018-07-11
Uczelnia –
Promotor/ka – ad. dr Łukasz Paluch

Projekt jest próbą nowego spojrzenia na instytucję, jaką jest szkoła podstawowa. Celem było ujednolicenie struktury znaków szkół podstawowych, które składają się z wielu elementów takich jak miasto, numer szkoły czy imię patrona. Głównym założeniem projektu było opracowanie spójnego systemu oznakowania szkół, którego zaletą byłaby prostota i dostępność. Projekt cechuje się elastycznością, czyli możliwością dostosowania do różnych typów szkół podstawowych. Projekt jest darmowym szablonem do wykorzystania.

ukończyła w 2018 Grafikę na Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu. Miłośniczka podróży, dobrego kryminału i chodzenia po górach.
Zdjęcie dyplomu Zdjęcie dyplomu Zdjęcie dyplomu Zdjęcie dyplomu Zdjęcie dyplomu

„Zdarzenia Wewnętrzne”

Wyświetl w zestawieniu
Autor/ka – Aneta Trybek
Data obrony – 2017-07-11
Uczelnia –
Promotor/ka – ad. dr Magdalena Wosik

„Zdarzenia Wewnętrzne” to autorska książka, łącząca w sobie ilustrację, komiks i prozę. Opowiada o dziewczynie, której nietypową zdolnością jest wgląd w ludzkie umysły. Pomagając innym, zapomina o sobie – wyrusza więc w podróż w poszukiwaniu tożsamości. Książka powstała w dwóch formatach: albumowym i kieszonkowym. Okładkę wydrukowano na płótnie techniką sitodruku, obwolutę – cyfrowo na folii.

ilustratorka, miłośniczka gier wideo oraz bywalczyni koncertów metalowych. Lubi opowiadać historie. W wolnym czasie spotyka przyjaciół w kawiarniach i pubach, tańczy i śpiewa karaoke. Pracuje w branży reklamowej.
Zdjęcie dyplomu Zdjęcie dyplomu Zdjęcie dyplomu Zdjęcie dyplomu Zdjęcie dyplomu

Adaptacja pozostałości katedry św. Michała w Coventry na ośrodek promocji historycznej i kulturowej miasta

Wyświetl w zestawieniu
Autor/ka – Anna Kruszewska
Data obrony – 2018-10-26
Uczelnia –
Promotor/ka – prof. dr hab. Krzysztof Wołowski

Projekt adaptacji ruin katedry św. Michała zakłada stworzenie przestrzeni będącej centrum kulturowym miasta, tj. muzeum i sali koncertowej. Zachowane fragmenty to ściany zewnętrzne oraz wieża. Głównym założeniem było zaprojektowanie obiektu, który nie ingeruje w zabytkową strukturę, lecz wręcz przeciwnie – jest jej uzupełnieniem. W centrum muzeum znajduje się makieta miasta opowiadająca o Coventry jako o mieście trzech wież.

absolwentka architektury wnętrz na wrocławskiej Akademii Sztuk Pięknych. Zajmuje się projektowaniem wnętrz i mebli, malarstwem i rysunkiem. W swoich pracach przedstawia głównie architekturę i ludzi.
Zdjęcie dyplomu Zdjęcie dyplomu Zdjęcie dyplomu Zdjęcie dyplomu Zdjęcie dyplomu

Wizualne i estetyczne wartości struktury materii w przestrzeni ubioru

Wyświetl w zestawieniu
Autor/ka – Maria Magdalena Bartoszuk
Data obrony – 2017-12-14
Uczelnia –
Promotor/ka – dr hab. Alina Adamczak

Projekt to kolekcja ubiorów nawiązujących swoimi formami do powojennej mody kobiecej, oddającej hołd niesamowitej zaradności kobiet. Ciężkie czasy nie zabiły w kobietach potrzeby estetyki i indywidualności, przeciwnie: tworzenie kreacji z materiałów z odzysku oraz przerabianie starych ubrań pozwalały na powrót do normalności po przeżyciach związanych z II wojną światową.

Kolekcja buduje jednolity obraz silnej, nowoczesnej, lecz pełnej sentymentu i szacunku do historii kobiety. Każdy z elementów dodatkowo daje wiele możliwości zestawiania, trafia w sedno uniformizmu. W projekcie został wykorzystany każdy materiał co do najmniejszego skrawka, co stanowi również nawiązanie do lat powojennych. Wykorzystane materiały: jedwab naturalny, batyst bawełniany, stal, flausz, bawełna.

absolwentka Politechniki Koszalińskiej Wydziału Wzornictwa, mieszkanka Słupska. Zakochana w materiałach wysokiej jakości, wielobarwnych strukturach i fakturach. Obecnie zafascynowana projektowaniem obuwia. Po godzinach praktykująca miłośniczka starej motoryzacji oraz ilustracji.
Zdjęcie dyplomu Zdjęcie dyplomu Zdjęcie dyplomu Zdjęcie dyplomu Zdjęcie dyplomu

Kwiatostan

Wyświetl w zestawieniu
Autor/ka – Izabella Turowska
Data obrony – 2018-05-29
Uczelnia –
Promotor/ka – prof. Jerzy Porębski

Projekt podporządkowany koncepcji domowego ogrodu, który zajmowałby jak najmniej miejsca. Powstał z myślą o mieszkańcach dużych miast, którzy tęsknią za zielenią oraz żyją na ograniczonej przestrzeni. Zadaniem Kwiatostanu jest przywrócenie naturze należytego miejsca w naszym codziennym życiu oraz ułatwienie i uatrakcyjnienie wprowadzania i organizowania zieleni w domu. Dzięki swojej modułowości kwietnik dopasowuje się do użytkownika: może funkcjonować jako jeden duży element lub jako dwa mniejsze, w zależności od indywidualnych potrzeb. Donice ze zbiornikami na wodę zostały dodatkowo wyposażone w regulowany, grawitacyjny system nawadniający.

absolwentka Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Pracuje i projektuje w zgodzie ze sobą. Pasjonatka natury – z niej czerpie inspiracje, ponieważ wierzy, że to, czym się otaczamy ma wpływ na nasze życie i samopoczucie.
Zdjęcie dyplomu Zdjęcie dyplomu Zdjęcie dyplomu Zdjęcie dyplomu Zdjęcie dyplomu

„W Gdyni nie pada. Architektura emocji”

Wyświetl w zestawieniu
Autor/ka – Zuzanna Stefanowicz
Data obrony – 2018-07-05
Uczelnia –
Promotor/ka – dr hab. Tadeusz Pietrzkiewicz

Projekt W Gdyni nie pada to próba przełożenia ludzkiej emocjonalności na architekturę. Niszczejący budynek dawnego Ośrodka Profilaktyczno-Wypoczynkowego Zdrowie, znajdujący się w Gdyni-Orłowie, stał się pretekstem do ukazania procesu przemijania architektury, przejmowanej przez otaczającą ją naturę. Wykorzystując trwający proces oraz bliskość natury – morza i lasu, w budynku wytyczono drogę, która prowadzi odbiorcę przez zmieniającą się atmosferę i wprowadza w różne nastroje. Zestawione ze sobą poszczególne części projektu są opisane jako przeszłość, przyszłość i teraźniejszość: od melancholii przeszłości, do uciechy z chwili teraźniejszej, przez niepewną przyszłość, o której myśli na zmianę radują i przerażają. Pozytywne i negatywne emocje są nieodłączną częścią naszego życia, a ich zmienność i cykliczność łączy nas z wielkim cyklem natury, w którym przemijanie i odrodzenie to współistniejąca jedność.

absolwentka Ogólnokształcącej Szkoły Sztuk Plastycznych w Gdyni oraz Architektury Wnętrz na Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku. Zodiakalny Wodnik Szuwarek, jej marzeniem jest podróż za słońcem zachodzącym nad falującą wodą.
Zdjęcie dyplomu Zdjęcie dyplomu Zdjęcie dyplomu Zdjęcie dyplomu Zdjęcie dyplomu